На допомогу студентам спеціальності 012 " Дошкільна освіта". Скрайбінг – нова форма презентації інормації.

   
    Сучасні діти є учасниками освітнього процесу, невід’ємним елементом якого є комп’ютерні технології та Інтернет. Педагог (вихователь) як організатор і керівник цього процесу повинен використовувати ІКТ як один із головних елементів навчання. Скрайбінг є новою формою презентації навчального матеріалу. Його використання  дає змогу зацікавити дітей, залучити їх до обговорення презентації, при цьому розвиває комунікативні навички, креативне мислення, творчий підхід і допомагає педагогу легко та нестандартно організувати діяльність та урізноманітнити заняття.
      Популярність технології забезпечується завдяки тому, що людський мозок мислить образами, мова малюнка є універсальною мовою. Крім того, проглядати скрайб (зображення, що з’являється з-під пера, ручки, маркера) набагато цікавіше, ніж звичайне відео. Скрайбінг широко використовують у рекламі, маркетингу, бізнес-презентаціях і в освіті.
     Головне в понятті скрайбінга – візуалізації інформації.
     Завдання скрайб-презентації – донести інформацію, зробити її привабливою для слухача і глядача, допомогти краще її запам’ятати і засвоїти.
     З цією метою творці скрайбінга використовують різні типи зображень: малюнки, піктограми, символи, окремі ключові слова (написи, гасла), схеми та діаграми.
     Скрайбінг може уміщатися як на одному аркуші паперу, так і на кількох. В ідеалі, дивлячись на скрайб-малюнки, слухач повинен відтворити в пам’яті почуту розповідь і відтворити її, хоча б у загальних рисах.
     Якщо малюнки підібрані в міру і правильно, це не складе особливих труднощів. Тому важливо не ЯК малювати, а ЩО малювати. Що первинне? “Голос за кадром” (розповідь) чи малюнки? Звичайно, “голос за кадром”! Без усного повідомлення не було б і самої скрайб-презентації, це – головний елемент скрайбінга. Чітка дикція за кадром, гарне звучання посилюють зоровий ефект. “Озвучка” (голос диктора) веде за собою весь образотворчий ряд, а музика стає ефектним доповненням презентації. Чіткість, стислість, зрозумілість – секрет успіху будь скрайб-презентації.
    Можливості застосовування  методу скрайбінгу в освітньому процесі  та його переваги демонстрували вихователі дошкільного закладу, а саме:
    Мальований скрайбінг – класичний варіант скрайбінга. Рука художника(скрайбера) малює в кадрі картинки, піктограми, схеми, діаграми, записує ключові слова паралельно з текстом, що звучить за кадром.
    Аплікаційний скрайбінг – на аркуш паперу або будь-який інший фон в кадрі викладаються (наклеюються) готові зображення, відповідні озвученому тексту. Різновид – магнітний скрайбінг, єдина відмінність – готові зображення кріпляться магнітами на презентаційну магнітну дошку.
    Магнітний (зображення закріплюються на поверхні за допомогою магнітів);
    Фланелеграфний (готові зображення чіпляються до ворсистої поверхні за допомогою липучок тощо);
     Відмінна риса скрайбінгу в роботі з дітьми в порівнянні з іншими способами донесення інформації полягає в тому, що з’являється можливість задіяти одночасно слух, зір і уяву дитини. А коли фіксація простих образів відбувається в процесі донесення інформації, дошкільнята їх не тільки краще розуміють, але і запам’ятовують. Дивлячись на скрайб-малюнки, дитина може відтворити в пам’яті почуту розповідь і відтворити її, хоча б у загальних рисах.
     Використання скрайбінгу у формуванні зв’язного мовлення у дітей дошкільного віку, підтримуючи опосередковану пам’ять, істотно збільшує ефективність процесу запам’ятовування, підвищує його обсяг, збагачує словниковий запас, розвиває мову, сприяє передачі дітьми тексту відповідно до його змістом і розвиває творчу уяву дошкільнят.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВІЗИТНА КАРТКА КОМІСІЇ

Позакласний захід з інформатики "Цей безпечний небезпечний Інтернет".